Can I ask you something I've always wanted to ask the real batman?


mandag 25. juni 2012

Topp 5 - bortkastet tid


Det er forskjell på favoritter og favoritter. Jeg elsker Portal/Portal 2. Det er få spill som har fått meg til å le så mye når jeg har spilt solo og bare flirt av replikker i spillet. Jeg spiller hovedsaklig for å kose meg, for å le, flire og unngå virkeligheten en stund. Han jeg deler postkasse med, spiller tidvis for å utfordre seg selv, virker det som. For der går det ei kule varmt til tider, og sjømannspråket er rikt og grovt. Spesielt når FPS blir spilt.

Men, min lille topp 5-liste over "mest bortkastet tid"...

1. WoW. Jeg tør ikke si det eksakte nummeret. Men det er over 300 dager tilsammen.
2. Age of Empires-serien. Slår man sammen de forskjellige ekspansjonene over årene, så har jeg nok brukt ukesvis av livet mitt på dette spillet.
3. Left 4 Dead 2. Mye takket være at man kan laste ned stadig nye campaigns. Tror jeg er oppe i 400 timer, i følge Steam-profilen min.
4. Total War-serien. "Skal bare fullføre ett år/turn til. Ett til. Ett til. Faen, er klokka 3?!"
5. Super Mario (N64 hovedsaklig)

Jeg sleit litt med å bestemme meg om Sims, Worms eller Super Mario skal ha femteplassen. Jeg innså at jeg trolig har brukt mer tid på Ninendoene, (både min første lille grå sak og N64) i evig jakt på stjerner enn jeg har på noen av de to andre. Men det har gått med sine arkitekttimer i byggemodus i Sims gjennom årene. Det blir kjedelig i det sekundet man starter å spille, og går ikke lang tid før jeg starter med rare psykologiske eksperiment. Worms, Worms World Party osv. rangerer høyt også. Det var drikkelek nummer 1 i gudene vite hvor mange år.
 
Det klør i fingra etter å spille Total War II ikveld. Jeg har jo en plan, jeg skal ta over Europa. Mitt første delmål er å knerte pavestatene og håpe den gamle (og stadig utskiftede) svampen kan slutte å lyse meg i bann. Det var danskene som starta med steinkastingen. Jeg ville bare ta over København. Men, det blir lite strategisk planlegging ved Europakartet i kveld.

For jeg har en date i kveld om å spille L4D2 sammen med en brite og en norsk venninne. Vi har ingen fjerdemann. Så i kveld er jentene i flertall, så vi skal gå inn for å kritisere zombienes kles- og skovalg. For det er sånt jenter gjør.

Eventuelt så krangler vi om M60'en.

6 kommentarer:

  1. Siden du er en såpass fan av AoE og Total War serien, har du ikke prøvd Civilization?

    Madammen ble veldig begeistret for dette, spesielt da hot seat funksjonen fungerer utmerket om man vil kose seg sammen.

    SvarSlett
  2. I do, men det har ikke nådd "topp 5" av mest playtime. :) Dette er ikke favorittlisten. Da hadde Portal vært med.

    SvarSlett
  3. Au, AoE, ja... Der har det gått litt mye tid. Og gode, gamle Cæsar 3. Hjerte. Bra jeg ikke har de tilgjengelig om dagen, da hadde nok utdannelsen gått rett ad undas. :)

    SvarSlett
  4. Hvilken server spiller du på? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Foretrekker å ikke si det, i tilfelle jeg skulle føle for å dele server-anekdoter eller lignende. Er man litt aktivt, så er man lett gjenkjennelig. ;-)

      Slett

Jeg er tilhenger av at folk skal kunne poste anonymt. I enkelte perioder så skrur jeg av denne muligheten, da jeg ikke har tid/nettilgang til å følge med jevnlig.

Beklager dette
- Ugla